Osoby odchudzające się, często popełniają błędy, związane z przyjmowaniem zbyt małej ilości kalorii lub stosowaniem monodiet. W pierwszym etapie takiej diety zaczynamy chudnąć, jednak po kilku dniach, metabolizm znacznie zwalnia. Pojawia się wtedy uczucie zmęczenia i złe samopoczucie, silny głód oraz brak efektów diety. Gdy powracamy do normalnego odżywiania, szybko wracamy do poprzedniej masy ciała (efekt jojo).

Aby zacząć zdrowo chudnąć, musimy pamiętać o kilku kwestiach.

Po pierwsze, suplementy diety na odchudzanie, mogą mieć skuteczne działanie wspomagające przy odchudzaniu, ale stosowane bez diety, nie pomogą zmniejszyć masy ciała. Dzięki nim, można przyśpieszyć metabolizm, zmniejszyć wchłanianie węglowodanów z pokarmu lub zmniejszyć odczucie głodu (suplementy z błonnikiem). Nie ma cudownych suplementów na odchudzanie, ale istnieje wiele środków, które stosowane regularnie, dają zauważalne efekty. Oczywiście, należy łączyć je wraz z prawidłową dietą.

Nie zapominajmy też o tym, że diety, w których eliminujemy pewne składniki odżywcze, często prowadzą do niedoborów makro i mikroskładników. Gdy wracamy do poprzedniego sposobu odżywiania, masa ciała wróci do tej, sprzed diety. Z tego powodu, prawidłowa dieta powinna dostarczać wszystkich składników odżywczych, ale mniejszej ilości kalorii niż dotychczas.

Aby przyśpieszyć efekty diety, należy więcej ćwiczyć – im więcej mamy tkanki mięśniowej, tym nasz metabolizm jest szybszy. Ćwiczenia powinny być dopasowane do stanu naszego organizmu. Przy znacznej otyłości, unikajmy ćwiczeń, które nadmiernie obciążają kolana.