Największą motywacją podczas odchudzania, jest szybki i trwały spadek wagi. Jeśli nie widzimy efektów naszych wyrzeczeń, często zaczynamy myśleć o tym, by odstąpić od postanowień diety. Zauważalne efekty sprawią natomiast, że jeszcze łatwiej osiągamy zamierzony cel, czyli uzyskanie prawidłowej masy ciała. W tym artykule przedstawiamy kilka porad, które pomogą Ci w utrzymaniu zamierzonej diety.

Dobierz odpowiednie suplementy diety – spalacze tłuszczu czy zioła moczopędne sprawiają, że tempo utraty masy ciała jest znacznie szybsze.

Stale śledź postępy diety – notuj wyniki w zeszycie lub w formie elektronicznej. Dzięki temu zobaczysz, jakie zmiany w odżywianiu i stylu życia, dają najlepsze efekty. Z tym punktem jest związana także konieczność codziennego ważenia się.

Unikaj drobnych odstępstw od diety – niewielkie „grzeszki” w postaci słonych przekąsek czy słodkich napojów, sprawiają, że w organizmie zatrzymuje się więcej wody, oraz rozregulowują metabolizm. Regularne jedzenie przekąsek, to prosta droga do otyłości, dlatego wyrzuć je z domu i przestań je kupować.

Kupuj zdrowe produkty na zapas – od diety często odchodzimy dlatego, że byliśmy głodni, a nie mieliśmy przy sobie nic „dozwolonego”. W takiej sytuacji łatwiej jest nam się usprawiedliwić i zjeść coś niezdrowego. Zapobiegaj takim sytuacjom i miej w domu większą ilość zdrowych produktów, a także, przygotowuj z nich posiłki do pracy.

Nie podlegaj presji innych osób – jeśli będziesz łamać postanowienia diety, by zadowolić wymagania innych osób (na przykład wychodząc z nimi na lunch), będzie to wzbudzało w Tobie poczucie winy. W takiej sytuacji, wybieraj zdrowe posiłki z menu, lub pozostań przy napoju.