1 – Zacznij się regularnie ważyć.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że cierpi na otyłość lub nadwagę. Aby dieta była skuteczna, musisz określić, ile kilogramów musisz schudnąć oraz kontrolować postępy. Od początku diety, prowadź dziennik diety i regularnie zapisuj w nim wyniki.

2 – Odstaw wszystkie rzeczy, uważane za niezdrowe.

Koniec z wymówkami – jeśli będziesz nadal jeść chipsy i słodycze, nie schudniesz. Zamień niezdrowe, przetworzone produkty pełne tłuszczu, na zdrowsze, naturalne odpowiedniki oraz zmniejsz porcje posiłków. Unikaj picia napojów gazowanych (oprócz wody mineralnej) oraz alkoholu.

3 – Więcej się ruszaj

Im więcej masz masy mięśniowej, tym łatwiej jest Ci utrzymać prawidłową wagę, ponieważ spala ona więcej kalorii niż inne rodzaje tkanki. W czasie diety nie musisz katować się ćwiczeniami na siłowni – zamiast tego, zacznij więcej chodzić lub uprawiaj marszobieg i jeździj na rowerze. Przyśpieszy to tempo spalania kalorii. Aby wspomóc budowanie mięśni, przyjmuj koncentrat białka serwatkowego i inne odżywki białkowe.

4 – Postaw na suplementy diety

Suplementy diety, pozwalają łatwiej osiągnąć zauważalne efekty diety – przyśpieszają spalanie tłuszczu, usuwają z organizmu nadmiar wody i poprawiają nastrój. Podczas diety warto przyjmować także zdrowe tłuszcze, czyli przede wszystkim kwasy omega-3.

5 – Nie zniechęcaj się do diety – skuteczna dieta, powoduje powolny, ale stały spadek masy ciała. Na początku diety spodziewaj się efektów w okolicach 0.5 – 1 kg spadku masy ciała na tydzień, natomiast w późniejszym okresie, chudniemy jeszcze wolniej. Takie tempo pozwala uchronić się od efektu jojo.